صحت جمعی

عادتی که ابتلا به هموروئید/بواسیر را افزایش می دهد.

61
عادتی که ابتلا به هموروئید/بواسیر را افزایش می دهد.
عادتی که ابتلا به هموروئید/بواسیر را افزایش می دهد.
دوکتورین
دوکتورین
22 - 08 - 2024

.
دکتر شوارتزبام: «مدت زمان دفع مدفوع را به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه محدود کنید تا خطر ابتلا به هموروئید کاهش یابد. همچنین از مرور گوشی به مدت طولانی در توالت خودداری کنید.»


با وجود آنکه هموروئید درمان‌پذیر است و در صورت مبتلا شدن به آن باید به پزشک مراجعه کرد، یک عادت رایج در توالت‌ رفتن وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به بواسیر را افزایش دهد. هافینگتون‌‌پست توصیه‌ها و توضیحات تعدادی از متخصصان گوارش درباره این موضوع را گردآوری کرده است.

عادتی که در ابتلا به بواسیر موثر است

دکتر دیوید ال شوارتزبام، متخصص گوارش، می‌گوید: «هموروئیدها در واقع رگ‌های خونی در قسمت تحتانی رکتوم و مقعدند که همه افراد این رگ‌های خونی را دارند، اما مشکل زمانی آشکار می‌شود که این رگ‌‌ها بزرگ‌تر یا ملتهب شوند که به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل نشستن طولانی‌مدت روی توالت است. دلیلش این است که وقتی باسن فرد روی نشیمن‌گاه توالت قرار می‌گیرد، خون در پایین‌ترین نقطه جمع می‌شود و فشار بر رگ‌های خونی ناحیه مقعد افزایش می‌یابد که منجر به هموروئید می‌شود.»

دکتر پراسون شاه، متخصص گوارش، هم می‌گوید که وقتی بیش از حد لازم روی توالت می‌نشینید، نیروی جاذبه علیه شما وارد عمل می‌شود و گردش خون را ضعیف می‌کند. نشستن طولانی‌مدت می‌تواند جریان خون به داخل و خارج ناحیه انتهایی روده بزرگ را مختل کند که تجمع خون در رگ‌ها و متورم شدن آن‌ها را به دنبال دارد.»

 

مطالب مرتبط
اعلانات تجارتی
اعلانات تجارتی، جهت تقویت بنیه ی مالی مجله نمایش داده می شوند.